רייטינג (מדרוג)-
המילה מדרוג היא נגזרת של המילה "מדרגה" והכוונה היא לאיזה מדרגה של אחוזי צפייה כל תכנית מצליחה להגיע. רייטינג הוא שיעור של אחוזי הצפייה , כלומר מספר הצופים בתכנית מסוימת. ככול שמספר אחוזי הצפייה גבוהים יותר ישנה חשיפה יותר גבוה וכתוצאה מכך המחיר של שידור פרסומת בזמן זה יהיה גבוה יותר. ישנן מספר שיטות למדרוג, בישראל המדרוג מתבצע ע"י שיטת "הפיפל- מיטר" שנמצא מעל המקלט של הטלוויזיה בעזרתו יהיה ניתן לדעת במה אנו צופים וכמה צופים לאותה התכנית .
המילה מדרוג היא נגזרת של המילה "מדרגה" והכוונה היא לאיזה מדרגה של אחוזי צפייה כל תכנית מצליחה להגיע. רייטינג הוא שיעור של אחוזי הצפייה , כלומר מספר הצופים בתכנית מסוימת. ככול שמספר אחוזי הצפייה גבוהים יותר ישנה חשיפה יותר גבוה וכתוצאה מכך המחיר של שידור פרסומת בזמן זה יהיה גבוה יותר. ישנן מספר שיטות למדרוג, בישראל המדרוג מתבצע ע"י שיטת "הפיפל- מיטר" שנמצא מעל המקלט של הטלוויזיה בעזרתו יהיה ניתן לדעת במה אנו צופים וכמה צופים לאותה התכנית .
החשיבות של הרייטינג היא למפרסמים כדי לדעת אם כמות האנשים שראו את הפרסומות מתאימה להם וכמה כסף זה ייעלה להם. למפיקים של התכנית חשוב לדעת כדי שיהיה רייטינג גבוה כדי להיכנס לפריים טיים ומשכורות גבוהות ל2 הזכיינים של ערוץ 2 : קשת ורשת .ולבסוף גם לטלוויזיה עצמה חשוב לדעת משום שכול שיש יותר צופים הרייטינג גובה יותר וכך יותר אנשים צופים בתכנית ויותר אנשים יהיו חשופים לפרסומות .
-מושג זה מתקשר לעבודה שלי כך שהתעסקות התקשורת באלימות , גידופים ושחיתות גורמת לה לפספס הכנסה של אחוזי רייטינג נוספים שיכולה להגיע במידה והתקשורת תתעסק פחות או בכלל לא באלימות ושחיתות אלא באמת בתכנים המשדרים כדורגל ומקרים מעניינים וכך תגרום לקהל הנשי בישראל להתעניין בכדורגל , לצפות במשחקים מהטלוויזיה ואף להגיע למגרש עם הילדים לצפות בשידור חי .
- לדוגמה בתמונה ניתן לראות דיאגרמה המתארת את הרייטינג של צפייה בתכניות המשודרות בערוצים רשת , קשת וערוץ 10 . לפי הטבלה ניתן להסיק שאחוזי הרייטינג הגבוהים ביותר משנת 2003-2012 הם של ערוץ קשת .

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה