סיקור האווירה במגרשי כדורגל: שמירה על ההגמוניה הגברית מול שיקולים כלכליים להבאת נשים וילדים למגרשים.
באמצעי התקשורת השונים נוכל להיתקל לא פעם ולא פעמיים ב"היגיון" הטוען כי הצפייה במשחקי כדורגל נועדה לגברים כאשר תופעה זו ידועה לנו עוד מזמן שזהו "מקום מפלטם" של הגברים, התנהגות אלימה הכוללת שפה בוטה ולא מכבדת עד קטטות בין אוהדים ביציעים , וזו אחת הסיבות מדוע משפחות, נשים וילדים, אינן מגיעות למגרשי הכדורגל בכדי לצפות בענף הספורט הכי פופולרי במדינת ישראל.
בשנים האחרונות מסתמנת עבור בעלי הקבוצות, ספונסרים (נותני חסות) , דילמה בכך שלצד חיזוק קהל האוהדים הגברי המלווה את הקבוצה לאורך שנים ובנאמנות ,קיימת פניה לקהל חדש של נשים וילדים, אשר יכולה להכניס עוד כסף במגרשי הכדורגל, בכך שלא רק הגברים יגיעו לצפות במשחקים אלא כל המשפחה.
ההתנגשות בדילמה היא בין חיזוק הייצוג והערך הגברי במגרשי הכדורגל, שהתבסס בתקשורת לאורך שנים במגרשים בישראל לבין שיקול כלכלי להגדלת כמות הצופים במגרשים בהצגת חווית הצפייה בכדורגל כערך משפחתי.

באמצעי התקשורת השונים נוכל להיתקל לא פעם ולא פעמיים ב"היגיון" הטוען כי הצפייה במשחקי כדורגל נועדה לגברים כאשר תופעה זו ידועה לנו עוד מזמן שזהו "מקום מפלטם" של הגברים, התנהגות אלימה הכוללת שפה בוטה ולא מכבדת עד קטטות בין אוהדים ביציעים , וזו אחת הסיבות מדוע משפחות, נשים וילדים, אינן מגיעות למגרשי הכדורגל בכדי לצפות בענף הספורט הכי פופולרי במדינת ישראל.
בשנים האחרונות מסתמנת עבור בעלי הקבוצות, ספונסרים (נותני חסות) , דילמה בכך שלצד חיזוק קהל האוהדים הגברי המלווה את הקבוצה לאורך שנים ובנאמנות ,קיימת פניה לקהל חדש של נשים וילדים, אשר יכולה להכניס עוד כסף במגרשי הכדורגל, בכך שלא רק הגברים יגיעו לצפות במשחקים אלא כל המשפחה.
ההתנגשות בדילמה היא בין חיזוק הייצוג והערך הגברי במגרשי הכדורגל, שהתבסס בתקשורת לאורך שנים במגרשים בישראל לבין שיקול כלכלי להגדלת כמות הצופים במגרשים בהצגת חווית הצפייה בכדורגל כערך משפחתי.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה