ייצוג גברים-
- נושא זה מתבטא בעבודת דילמה שלי בכך שהגברים מיוצגים כטיפוסים חזקים וספורטאים בעולם הכדורגל וזאת כביכול הצדקה לכך שהם מדירים נשים מהמרחב "המוגן" שלהם ולכן אין לפלוש אליו. רובם מתפרסמים בכותרת הגבר החזק בידיעות על אלימות ביציעים על בסיס שבועי או על שחיתות ובכך מרחיקים את המין הנשי ( שמוצג כנחות ) מהמקום שהתקשורת הכתיבה ששמור רק להם מאז ומתמיד.
התקשורת מביאה להתרחשות של תהליך הנקרא "חיברות לתפקידי מגדר". תהליך זה מתחיל מאותו הרגע שהפרט נולד, באמצעות בגדים, צעצועים, לימוד השפה והתקשורת. הפרט לומד ומקבל בהפנמה את ההתנהגות הנורמטיבית למגדר אליו הוא שייך מתוך צפייה בהתנהגות הוריו, מחנכיו ובני גילו, ומתוך תגובותיהם להתנהגותו שלו. כל סטייה מהתנהגות לגיטימית למגדר יכולה להיתפס כהפרה של דפוסי התנהגות חברתיים .יש הטוענים כי הגבריות בתקשורת בנויה מסטראוטיפים קשיחים יותר מהסטריאוטיפים הנשיים. ייצוגי הגברים בכל אמצעי התקשורות מתמקדים בחוזק פיזי ואינטלקטואלי, בכוח, במבנה גוף, בעצמאות הן של המחשבה והן של הפעולה, ובמשיכה מינית המבוססת על כל אלה. דוגמאות לייצוגי גברים שמועברים ע"י התקשורת על גבריות הם: הליצן, הספורטאי, הטיפוס החזק והשקט, המצליחן, גיבור הפעולה ולבסוף - האידיוט.
- נושא זה מתבטא בעבודת דילמה שלי בכך שהגברים מיוצגים כטיפוסים חזקים וספורטאים בעולם הכדורגל וזאת כביכול הצדקה לכך שהם מדירים נשים מהמרחב "המוגן" שלהם ולכן אין לפלוש אליו. רובם מתפרסמים בכותרת הגבר החזק בידיעות על אלימות ביציעים על בסיס שבועי או על שחיתות ובכך מרחיקים את המין הנשי ( שמוצג כנחות ) מהמקום שהתקשורת הכתיבה ששמור רק להם מאז ומתמיד.
- תמונה זו קשורה לנושא כך שהיא מגדירה את הייצוג הנפוץ ביותר בקרב גברים (האידיוט) שבדרך-כלל מופיע בפרסומות ובקומדיות בתור גילום הדמות המגושמת של האב. על-פי-רוב הוא בעל כוונות טובות וחסר דאגות. כשהדבר נוגע להורות או להתמודדות עם נושאים הקשורים לבית (או למקום העבודה), תכונותיו נעות בין שטותניקיות לבין חוסר-אונים מוחלט.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה