ייצוג נשי בתקשורת-
תהליך של יצירת זיקה בין הדבר הנעדר (שאותו אנו מייצגים) לבין הדבר הנוכח. הסימן המייצג עומד במקום הדבר האמתי, הדבר המיוצג. הייצוג הוא כלי שבאמצעותו אנו הופכים את רצוננו לגלוי ולידוע. תהליך זה מתקיים כאשר אנחנו משתמשים בסימנים לשוניים במקום בדבר עצמו. שאלת הייצוג הופכת לסוגיה מרכזית בכל דיון בגבולות השפה, ככלי המשקף את המציאות או מבנה אותה. הייצוג הנשי רווח בתקשורת באופן שוטף ונשאר קבוע כמעט תמיד. נשים מוצגות בתקשורת בשני מישורים : המישור החיובי והמפרגן / ולרוב המישור השלילי והנחות . במישור החיובי - האישה המנהלת שמסוגלת להתמודד עם גברים באופן אינטלקטואלי ומביסה אותם במאבק מוחות . ובמישור השלילי -נשים מוצג כחסרות חשיבות כך שהן מופיעות בתפקידים נחותים כטבחיות , מנקות ,רעיות ועוד...הן מוצגות כלא עצמאיות שתלויות בגברים שלהן , כבלונדינית "טיפשה" שמהווה שילוב של תמימות וכישרון הפיתוי שהוא בעצם מאפשר לה לשרוד ע"י מיניות , ילדותיות , נאיביות ומניפולטיביות. בכדי למשוך את צומת לבם של הצופים , משתמשים בפרסומות במוטיב הנעורים , הרזון והיופי .
- הקשר בין מושג זה לעבודה שלי הוא שבשל ייצוג הנשים הנחות לפיו אישה מקומה במטבח , בבית עם הילדים או בניקיונות כביכול אין לנשים מקום ביציעי הכדורגל הנתונים לשליטה הגברית בלבד! ונשים כתוצאה מכך לא יכולות ליהנות ממה שהן אוהבות לצפות בו וכך נוצרת הדרת הנשים ממגרשי הכדורגל , ברגע שנכנסת אישה ליציע היא נחשבת כ"פולשת" למקום המפלט הגברי והיא מקבלת יחס שלילי בדיוק כפי שמייצגים אותה בפרסומות.
- בסרטון זה ניתן לראות את סטראוטיפ הנפוץ ביותר על נשים : מקומן בבית לצורך נקיונות .
בסרטון ישנה דמות שהיא אישה והיא מציגה את סבון הכביסה החדש מה שגורם לנו לחידוד הייצוג הנחות שלה .
תהליך של יצירת זיקה בין הדבר הנעדר (שאותו אנו מייצגים) לבין הדבר הנוכח. הסימן המייצג עומד במקום הדבר האמתי, הדבר המיוצג. הייצוג הוא כלי שבאמצעותו אנו הופכים את רצוננו לגלוי ולידוע. תהליך זה מתקיים כאשר אנחנו משתמשים בסימנים לשוניים במקום בדבר עצמו. שאלת הייצוג הופכת לסוגיה מרכזית בכל דיון בגבולות השפה, ככלי המשקף את המציאות או מבנה אותה. הייצוג הנשי רווח בתקשורת באופן שוטף ונשאר קבוע כמעט תמיד. נשים מוצגות בתקשורת בשני מישורים : המישור החיובי והמפרגן / ולרוב המישור השלילי והנחות . במישור החיובי - האישה המנהלת שמסוגלת להתמודד עם גברים באופן אינטלקטואלי ומביסה אותם במאבק מוחות . ובמישור השלילי -נשים מוצג כחסרות חשיבות כך שהן מופיעות בתפקידים נחותים כטבחיות , מנקות ,רעיות ועוד...הן מוצגות כלא עצמאיות שתלויות בגברים שלהן , כבלונדינית "טיפשה" שמהווה שילוב של תמימות וכישרון הפיתוי שהוא בעצם מאפשר לה לשרוד ע"י מיניות , ילדותיות , נאיביות ומניפולטיביות. בכדי למשוך את צומת לבם של הצופים , משתמשים בפרסומות במוטיב הנעורים , הרזון והיופי .
- הקשר בין מושג זה לעבודה שלי הוא שבשל ייצוג הנשים הנחות לפיו אישה מקומה במטבח , בבית עם הילדים או בניקיונות כביכול אין לנשים מקום ביציעי הכדורגל הנתונים לשליטה הגברית בלבד! ונשים כתוצאה מכך לא יכולות ליהנות ממה שהן אוהבות לצפות בו וכך נוצרת הדרת הנשים ממגרשי הכדורגל , ברגע שנכנסת אישה ליציע היא נחשבת כ"פולשת" למקום המפלט הגברי והיא מקבלת יחס שלילי בדיוק כפי שמייצגים אותה בפרסומות.
- בסרטון זה ניתן לראות את סטראוטיפ הנפוץ ביותר על נשים : מקומן בבית לצורך נקיונות .
בסרטון ישנה דמות שהיא אישה והיא מציגה את סבון הכביסה החדש מה שגורם לנו לחידוד הייצוג הנחות שלה .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה