גלוקליזציה-
זוהי מילה המורכבת משני מושגים גלובליזציה ולוקליזציה .
מושג זה מתאר שילוב בין תהליכים גלובליים (עולמיים לתהליכים לוקאלים (מקומיים) בעולם המודרני.
זהו תהליך בו מתאימים שירותים / מוצרים לשווקים שונים תוך ביצוע התאמה תרבותית לשוק המקומי כמו חומר מסוים שיעשה בו שימוש בשפה אחרת /תרבות אחרת בהתחשבות לסוגי העדפות התואמות לקהל היעד וכך נוצרת יצירה חדשה כמעט תואמת של המוצר רק עם רכיבים שתואמים לקהל המבוקש ועוברת תהליך כלל עולמי, כלומר, אותה היצירה עוברת להכרה ושימוש בעוד מדינות בעולם שזהו השילוב של הגלובליזציה וכך נוצרה גלוקליזציה.
-לדוגמה: רשת מקדונלס.
מקדונלס נחשבת לחברה גדולה שמוכרת מזון מהיר ונחשבת בעיני רבים לסמל תרבותי הלקוחה מארצות הברית ומשפיעה על מדינות רבות בעולם.
עם זאת , מקדונלס לא רק מבטאת גלובליות אלא גם לוקאליות כך שהמזון המהיר אותו היא מוכרת נמכר גם במדינות אחרות בעולם וכאן נכנס המושג לוקליזציה , לדוגמה : בארצות הברית נמכרים ברשת מקדונלס המבורגרים עם גבינה ולעומת זאת בישראל נפתחו סניפים כשרים של מקדונלס כך שהבשר לא כולל בשר חזיר ואינו נמכר עם גבינה דוגמה נוספת היא הודו שהתאימה את התפריט לתרבות האכילה במדינה שלה כך שאינה מוכרת בשר בקר בסניפי מקדונלס.
-מושג זה מתקשר לעבודה שלי כך שהתופעה העולמית של הגעת נשים למגרשי הכדורגל הגיעה לישראל אך הגעה זו היא לא כמו בשאר העולם אלא שהיא מתלווה ללוקליזציה כך שההגעה מלווה עם הדרת נשים מהאצטדיונים בשל ההגמוניה (השליטה) הגברית.
בתמונה הימנית ניתן לראות המבורגר בארה"ב בתמונה האמצעית בישראל ובתמונה השלישית המבורגר בסין וכל אלו של הרשת הגלובלית : מקדונלס שהפכה את העולמי ללוקלי לפי התרבות הנהוגה במדינה שלה וכך נוצר הגלוקליזציה.



אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה